Nufnang Ads

Tuesday, March 19, 2013

Sangat kreatif

 Mulai 2 minggu lepas setiap kelas dibekalkan senaskah suratkhabar. Tujuannya untuk menggalakkan pelajar membaca untuk menambah pengetahuan, disamping itu dapatlah mereka mengetahui hal ehwal semasa. Diharapkan para pelajar dapat mengaplikasikan apa yang dibaca dalam penulisan karangan ataupun subjek2 lain. Sungguh murni tujuan program ini.

Tetapi....

Semasa saya mengajar di sebuah kelas tingkatan 2, kelas kedua paling hujung, mereka membuat origami sedangkan saya mengajar tatabahasa. Pada awalnya mereka memberi tumpuan pada apa yang diajar, sesetengah daripada mereka telah siap latihan yang diberi, jadi saya memberi peluang untuk mereka membuat aktiviti sendiri. Sedang asyik saya menanda latihan pelajar yang telah siap, yang lain2 itu membuat benda di bawah ini menggunakan suratkhabar yang dibekalkan. Keratifkan depa ni...kelas yang hujung2 ini memang tidak minat membaca tetapi mereka mempunyai daya imaginasi yang tinggi.... kadang2 membuat saya pening kepala dengan karenah mereka... sabar ya cikgu!

kononnya pedang + sarung dan 2 batang kayu golf dalam bekasnya...

kayu golf dan bola

ada tak rupa pedang dan kayu golf?


kadang2 kagum juga dengan kebolehan mereka ni...

No comments: