Nufnang Ads

Wednesday, January 26, 2011

Hari Internet Banking

Kebetulan taklimat ICT yang dihadiri habis awal, aku mengambil kesempatan ini untuk melunaskan kerja-kerja yang tertunggak dek kesuntukan masa.


Aku ke bank untuk mendaftar mobile phone bagi tujuan internet banking. Transaksi tidak dapat dibuat, kononnya aku tidak mendaftar, walaupun aku yakin telah pun berbuat demikian semasa mendaftar di mesin ATM dulu. Mungkin polisi baru...

selepas mengisi borang, aku diberi nombor. 10, 20, 30 minit, masih belum dipanggil. Akhirnya aku bertanya pada staf di situ. barulah borang aku dan beberapa yang lain diambil dan diletakkan dalam satu tray. Tunggu lagi.... 1o dan 20 minit kemudian, namaku dipanggil. Kejap je prosesnya, siap. Tapi... menunggunya bukan main lama. Aku perhatikan tak la banyak sangat pelanggan, cuma beberapa kerat je, tu pun urusan lain..

Ok, aku ke sebuah lagi bank untuk tujuan yang sama. aku terus ke mesin ATM untuk mendaftar . Aku yakin aku tidak menghadapi masalah kerana dah ada pengalaman dengan bank lain, tapi ada seorang staf dengan penuh sopan menolong aku tanpa diminta. Selesai, Cepat!

"kena daftar handphone pulak ka?" aku mengambil langkah berjaga2 kerana pengalaman dengan bank pertama tadi.

"tak payah, dah siap", lalu dia menghulurkan souvenir kepadaku. dah la cepat, dapat hadiah lagi. Terima kasih.


bank pertama
dek kerana boring aku pun snap gambar ni...

menunggu....

Souvenir dari bank kedua

2 bank, 2 macam caranya. tapi diharapkan semua bank dapat memastikan service yang ditawarkan selamat dan menyenangkan pengguna.

No comments: