Nufnang Ads

Friday, January 7, 2011

Salah Siapa...

lazimnya banyak perbelanjaan terpaksa dilangsaikan pada awal tahun. Baju sekolah, yuran sekolah, yuran asrama dan segala macam lagi. Jika dhitung, melebihi 2k. Oleh kerana pada musim cuti berjalan sakan, dah over budget, jadi terpaksalah aku mengeluarkan duit ASB bagi membayar yuran anak di asrama yang jumlahnya hampir 1k. Aku keluarkan sikit saja, kerana duit pun bukan banyak.. selesai keluarkan duit aku tengok bakinya sepintas lalu dan masukkan dalam beg tangan. Aku terperasan banyak juga bakinya, mungkin kerana aku potong gaji setiap bulan dan dicampur pula dengan dividen dan bonus yang baru kerajaan bagi tu.. aku tak kisah pun..


hampir 5 petang aku terima call dari nombor yang tidak dikenali.

"makcik ada keluarkan duit ASB ke tadi?" tanya suara dihujung sana tanpa memperkenalkan diri terlebih dahulu.

"ya", jawabku ringkas

"saya dah tersilap key in, saya key in masuk bukan keluar", tanpa memohon maaf pun.

patut la aku terperasan banyak tadi...

"boleh tak makcik datang sekarang ke pejabat pos, saya kena keluarkan sekarang jugak sebelum pukul 5", sekali lagi aku menunggu dia memohon maaf.

aku yang sudah bersantai sakan di rumah, terpaksa bersiap semula kerana jam sudah menunjukkan 5 minit lagi ke 5 petang.

jadi salah siapa sebenarnya? kalau salah minta maaf je la..bukan sengaja pun, tapi semasa aku di pejabat pos dia tidak juga minta maaf..

benarlah kata orang, memohon maaf memang sukar... apa lagi untuk memaafkan, tapi aku seikhlasnya memaafkan dia tanpa perlu meminta...

No comments: