Nufnang Ads

Monday, June 10, 2013

Cuti dah habis..

Cepatnya masa berlalu.. cuti sekolah dah habis. Hari ini dah mula sekolah, cikgu2 pun liat, apatah lagi anak2 kannn. Dalam pada itu rindu juga kat makcik kantin. Hari ni awal lagi dah mula menjamu selera di kantin. Sambil2 tu bertanya khabar, ya la 2 minggu tak jumpa.. macam2 cerita.. paling tak tahan cerita mengenai alkisah percutian...

Yang 'ada-ada', cerita dia cuti kat Perth la, lepas balik Perth dok KL seminggu, lepas tu pi Hadyai pula..sorang lagi pula pi Universal Studio kat Singapore, dok hotel RM2000 satu malam. ada yang p Phuket, Krabi, paling lekeh pun Sabah Sarawak.  waa... banyaknya duit depa. Ramai juga yang telah mengerjakan umrah. Alhamdulillah.Ternganga kami dengaq cerita depa...Saya? cuti kat mana? malunya nak citer..

Kami sekeluarga hanya mampu pulang ke kampung suami di Jasin Melaka. Tu pun sebab ada kenduri kawen anak buah. tak sempat pun nak jalan2, hanya anak2 yang pi makan angin sekejap kat bandar Melaka. saya pun heran, habis je kenduri suami saya tergesa2 nak balik...sedangkan tu kampung dia.. ikutkan hati nak la ronda2 Bandar melaka atau pun bermalam di Port Dickson..( walaupun dah selalu ronda Melaka)

Menghala pulang ke utara, kami singgah sat di Bangi dan Sg Ramal. Ziarah anak saudara baru dapat baby..dan seorang lagi baru operation..Rasa nak singgah Mid Valley ataupun Sogo sat..tapi dah tempah hotel kat Penang, so terus je perjalanan. Bercuti la di tempat sama berulang kali....Alhamdulillah cuti juga kann.. boleh la, dari tak ada..


No comments: