Nufnang Ads

Monday, April 23, 2012

Kena observe

Permulaan minggu yang sukar. Minggu lepas Cik P memaklumkan dia nak observe aku. Wah, skema betullah Cik P ni... orang lain (GK lain) tu observe buku ringkasan je, tak payah masuk kelas pun.

Tapi sedaya upaya aku mengawal perasaan gementar ini,waima dah 24 tahun mengajar rasa gementar dan kelam kabut tetap wujud bila ada orang nak tengok  (normal la tu).

Aku segera memasang strategi dengan meminta Cik P observe kelas 2 KPG (kelas yng paling baik). Sebelum Cik P masuk aku dah siap berpesan kepada semua pelajar agar memberi kerjasama sepanjang P&P berlangsung (agak2 mcm berlakon).

Aku memilih aktiviti yang paling interesting dan rasa2 semua pelajar suka iaitu membuat brosur menggunakan microsoft publisher.Ternyata strategi ini mengena, semua pelajar sangat berminat sampai tak peduli pun Cik P yang bergerak dari meja ke meja untuk melihat kerja mereka.

 masukkan lencana sekolah

 asyiknya, boleh ke buat...

 tekun.. ini bukan lakonan


Akhirnya selesai, lega.. cukuplah Cik P. Tahun depan tak payah observe lagi. Tak lalu makan saya dibuatnya..Terima kasih pelajar2 2 KPG yang sangat sporting..

No comments: