Nufnang Ads

Saturday, April 14, 2012

KEBUNKU

 bendi yang dah boleh dipetik


 rumput sama tinggi dengan pokok bendi

 pokok tomato yang baru ditanam

 capsicum, dah tua sangat pokoknya

 cili


 ni apa? limau purut

 cili lagi..

 kucai

 kunyit

 cekur

 daun bawang yang kurus, tumpang cili

 daun bawang tumpang tomato

hidup segan,mati tak mau... kangkung

Sejak 2 minggu  lepas, sibuk mengalahkan menteri. Minggu lepas sibuk menyiapkan 'headcount' (hanya guru2 yg memahami istilah ini) untuk diberikan kepada ketua panitia. Rasa nak muntah tengok nombor2 ni.

Hujung minggu pulak ke pulau Langkawi bersama-sama koperator sekolah. Bestnya dapat release tension kat sana. Walau berpuluh kali ke sana, rasa teruja tetap ada. Naik cable car, masuk underwaterworld, melawat makam mahsuri tetap meninggalkan kenangan manis. Tambah manis apabila ke Idaman Mahsuri dan Ismail Group. terbang juga seratus dua membeli pinggan mangkuk, walaupun niat awal nak tengok aje..







Sepanjang minggu ini, menghadiri kursus pembangunan laman web. Semua sekolah di negeri Perlis wajib menyertai pertandingan laman web yang dianjurkan oleh JPN. Berpinar mata webmaster sekolah untuk 'menganggunkan' lagi laman web kami.

Hari ini pula, ke Pusat Ko kurikulum, ada perkhemahan kadet polis. Pagi2 lagi dah ke sana  untuk membantu menyediakan makan tengah hari. Tak lah susah pun, ada pelajar yang membantu, tapi kalau tidak ada guru yang memantau takkan jalannye.. Siap memasak, terus pula ke Bukit Air, ex-student buat bbq pulak.Tak sampai hati kalau tak pergi kerana mereka menjemput dan masih mengingati guru lama ni..

Kebetulan pula hari ini jiran sebelah buat kenduri kesyukuran. Walaupun dah lewat sampai rumah, jemputan tetap dipenuhi. harap beliau memahami ...

Petang dah relax sikit, teringat pula kebunku..wah, bendiku dan berbuah dan boleh dipetik. Lepas ni, tiap-tiap hari makan bendilah nampaknya..

No comments: