Nufnang Ads

Monday, November 1, 2010

Rumahku banjir, sekolahku pun banjir..

Hujan lebat 2 hari berturut2 dengan rentak yang sama menyebabkan negeri Perlis di landa banjir. Dari malam tadi kami sekeluarga dah mula risau kerana dibelakang rumah kami ada parit yang telah dipenuhi air. Ditambah lagi pembinaan rel keretapi berkembar di kawasan ini menyebabkan segala parit dan longkang tersumbat. Bila-bila masa boleh banjir.

Lebih kurang pukul 9 pg rumah jiranku telah pun dimasuki air, tetapi kami masih bernasib baik kerana rumah kami agak tinggi berbanding 2 orang jiran kami . Sehingga jam 4 petang hujan masih turun, air telah pun memenuhi porch kereta depan rumah. Tinggal lebih kurang 2" lagi, air akan memasuki rumah kami. Harap2 hujan akan berhenti...





porch kereta
belakang

di tepi rumah

tepi rumah juga..

di belakang


Depan




tindakan segera membersih parit ini, menyelamatkan rumah kami dri dimasuki air sehingga jam 4.25 ptg, tak tau selepas ini..





Sekolahku banjir...


Gambar-gambar di bawah pula adalah gambar sekolahku, SMK Datuk Jaafar Hassan, Perlis. Juga dilanda banjir menyebabkan peperiksaan akhir tahun telah ditangguhkan.

padang sekolah bagai lautan..


surau



dari tingkat 3 ...




depan sekolah



berhampiran padang, bas kebajikan masyarakat menghantar mangsa2 banjir. Sekolah kami dijadikan pusat penempatan walaupun sekolah kami pun banjir....





Pelajar2 1 Kpg bermain air..



masih boleh bergurau....

No comments: