Nufnang Ads

Friday, January 18, 2013

Berbuah sulong

Belimbing buluh dah berbuah setelah 3 tahun ditanam. lambat sungguh.. itu pun setelah dicantas beberapa kali, barulah dia mula mengeluarkan bunga. Hanya beberapa biji untuk buah sulong ini. Tak apalah, baru saya tahu buahnya warna hijau. ingatkan warna kuning. masa saya beli benih di nat balai baru dulu, penjual tu pun tak tau buah warna apa.. 

Saya memang suka masak lemak udang dengan belimbing buluh, sebab itu saya berusaha menanamnya. Berhasil jugak lah..

Terlanjur mengambil gambar belimbing, saya pun snap juga gambar pokok2 lain yang ada di 'ladang' kami. Tengoklah...





3 tahun aku menunggumu...


sangat subur
limau nipis
beli benih dari anak murid
limau kasturi

asin-asin

atau cekor manis


ubi kayu
amra


kacang panjang




cili padi yang hidup dicelah2 limau nipis

No comments: