Nufnang Ads

Monday, November 7, 2011

JUADAH BLOGGER

Juadah Aidil Adha kali ini semua dirujuk dari dari dapur blogger memasak yang hebat2. Tapi hasil air tangan saya tak lah 100% menjadi seperti blogger2 tersebut. Namun saya sangat berbangga dengan rasanya yang sedap walaupun rupanya tak sama. maklumlah saya budak baru belajar..



Kek Lapis Cheese Pesona dari dapur http://yatiememories.blogspot.com/2011/10/kek-lapis-cheese-persona.html yang mana resepi asal dari http://ryoazhar.blogspot.com/2011/09/kek-lapis-cheese-persona.html. Rasanya sangat sedap! anak2 semua suka. Lain kali boleh cuba lagi supaya rupanya sama seperti yang ryo buat. terima kasih kepada ryo yang mencipta resepi ini.


Kek Batik Marie ini juga dari resepi yatiememories yang sumber asalnya ummizaihadi. Saya yang tambah topping atas tu sebab ada lebihan cooking choc dari aidil fitri lalu. Rasanya juga sedap dan mudah nak buat. Cubalah..


Gambar background adalah ketupat hasil air tangan sendiri bersama kakak ipar juga anak gadisku, Shiha. Rendang pula dari ummizaihadi . Saya memotong ayam kecil-kecil supaya mudah dimakan, resepi asal ayamnya dipotong lebih besar. Terpulang kepada selera masing-masing. Resepi ini juga sedap sekali. Terima kasih kepada Ummi yang resepi asal dari chef Hanieliza.
Nasi briyani dengan ayam masak kicap madu bercili. Nasi Briyani adalah resepi segera maggi yang diberi beberapa penambahan agar lebih kena dengan selera keluarga. Ayam masak kicap pula dari dapur http://rossitamz-kitchen.blogspot.com/search/label/Ayam . Ayam masak kicap ini sangat kena dimakan bersama nasi briyani maggie. Manakala acar timun dan nenas adalah resepi sendiri.






Chocolate Orea Jelly juga dari resepi ummizaihadi . Hasilnya tak sama macam Ummi buat. Kali pertama saya buat lebih sedap kerana guna susu cair berbanding kali kedua yang menggunakan susu segar. Terima kasih semua yang menyumbang resepi yang sedap2 ini.














No comments: